img

Hotel do zadań specjalnych – klienci biznesowi.

W wielu firmach międzynarodowych pracownicy są często delegowani w podróże służbowe. Każdy tego typu wyjazd jest związany ze spotkaniami w innych miastach, rozmowach biznesowych w restauracjach, a co za tym idzie bardzo często z noclegami poza miejscem zamieszkania. Klienci biznesowi to nie są zwykli turyści, lecz wymagający goście, którzy stawiają wysoko poprzeczkę przed każdym hotelem. Dużo częściej niż inni klienci hotelu korzystają z jego wygód, z posiłków oraz często z dodatkowych udogodnień w wolnym czasie. Bardzo często wymagają bardziej luksusowych warunków i wyposażenia, rekompensując sobie tym samym pobyt daleko od rodziny. Podpowiemy na co zwracać szczególną uwagę podczas wizyt klientów biznesowych, tak by utrzymać stałych klientów i renomę hotelu przyjaznego biznesowi.

Zacznijmy od wystroju i wyposażenia pokoju hotelowego.

Pokój dla klienta biznesowego nie może być dużą, pustą przestrzenią, która swoja surowością nie zachęca do spędzania czasu w tym miejscu. Pokój dla klientów biznesowych powinien posiadać telewizor oraz mieć dodatkowe, delikatne wyposażenie które pozwala na wyczarowanie bardziej domowej atmosfery. Pamiętajmy także o biurku, które przydaje się podczas pracy i zapisywania potrzebnych informacji. Klienci doceniają także możliwość wynajmu pokoju w standardzie który im odpowiada, czyi np. pokój typu studio lub apartament, co będzie dodatkowym atutem dla hotelu. Hotel nastawiony na klientów biznesowych obowiązkowo musi mieć dostęp do Internetu, ponieważ goście hotelowi łącząc się poprze sieć z biurem, w ten sposób mogą na bieżąco wykonywać swoją pracę zdalnie.

Kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść hotelu jest dobra kuchnia.

Restauracja w hotelu powinna dawać możliwość zamawiania zróżnicowanego menu, który będzie dobrany pod smaki różnych osób. Jeśli klienci zaczynają jadać posiłki na mieście, to jest to bardzo zły znak i nie można do tego dopuścić. Warto tak przygotować kartę dań restauracji, aby była dopasowana do kuchni międzynarodowe oraz do różnego typu nietolerancji pokarmowych klientów. w hotelu powinna się znajdować także kawiarnia lub bar, gdzie klienci mogą napić się kawy lub innych napojów i spokojnie przedyskutować wydarzenia minionego dnia. Dla wielu klientów biznesowych ważnym atutem hotelu jest ilość i wielkość sal konferencyjnych. Powinno ich być kilka, tak aby mieć pewność, że wszyscy goście mogą z nich korzystać, bez ryzyka że będą zajęte.

Po całym dniu pracy, klient biznesowy bardzo często korzysta z dodatkowych udogodnień w hotelu typu siłownia, sauna czy basen. Również zabiegi w SPA są bardzo popularne i chętnie się z nich korzysta. Ważne jest także otoczenie hotelu, gdzie powinien znajdować się łatwo dostępny parking dla gości. Dobrze jeśli hotel znajduje się z dala od miejskiego zgiełku, dając chwile wytchnienia wśród zieleni i ciszy po całym dniu pracy.

Piotr

Redakcja ozyrardow.pl

Zobacz również